English learning

آموزش زبان انگلیسی

English learning

آموزش زبان انگلیسی

زنگ تفریحی برای یادگیری زبان انگلیسی

زنگ تفریحی برای یادگیری زبان انگلیسی

امیدوارم لذت ببرید

 

جدید ترین اثبات ریاضیات:

1)study=don't fail 2)don't study=fail (1)+(2)?study+don't study=don't fail +fail ==> study(1+don't)=fail(1+don't) study=fail so don't study

 

 

 

never kiss a policewoman...she will say stop!! hands up!! . never kiss a doctor,she will say : next please! so always kiss a teacher ... she will say repeat again...!!!

جالب بود نه؟

الگوهای رایج در مکالمه در موقعیت های خاص بیان گردد

در این قسمت سعی بر این است که تا حدودی الگوهای رایج در مکالمه در موقعیت های خاص بیان گردد

1.اطلاعاتی راجع به افراد کسب کردن:

a)  پرسیدن نام کسی:

وقتی بخواهیم نام کسی را بپرسیم معمولا از یکی از دو الگوی زیر استفاده می کنیم:

?A)What is your name

                      نام شما چیست؟

?B) Who are you

اگر بخواهیم به تفکیک نام و نام خانوادگی را بپرسیم،آنگاه سوالات فرق می کند: 

?What is your first name -

اسم کوچک(نام)شما چیست؟  

?What is your surname

:or

? What is your lastname -

فامیل شما چیست؟

در مواردی که نام فرد را می دانید اما مشکوک هستید که درست است یا خیر،آنگاه می گویید:

?(نامی که به آن مشکوک هستید)Are you

?Are you Ali

b )  پرسیدن راجع به شغل کسی:

وقتی بخواهیم شغل و حرفه ی کسی را بدانیم از یکی از الگوهای زیر استفاده می کنیم:

 ? What are you -

                        ? What do you do -

?How do you earn your living -

معنی هر سه جمله: شغل شما چیست؟

c)  پرسیدن ملیت و اصلیت کسی:

برای اینکه بدانیم ملیت یک فرد چه بوده و به بیان دیگر،اهل کدام کشور است،از الگوی زیر استفاده می کنیم:

شما اهل کجا هستید؟      ?Where do you come from

در پاسخ به دو گونه می توان عمل کرد:

نام کشور+I am from-

 صفت ملیت فرد+I am a/an -


 A proverb    

.Love begets love 

محبت محبت می آورد.

A proverb

A proverb

.Be just before you're generous       

 قبل از اینکه سخاوتمند باشی منصف باش.  

دوستت دارم به ۲۶ زبان زنده دنیا


01)
English : I Love You 02) Persian : Tora doost daram 03) Italian : Ti amo 04) German : Ich liebe Dich 05) Turkish : Seni Seviyurum 06) French : Je t'aime 07) Greek : S'ayapo 0 Spanish : Te quiero 09) Hindi : Mai tumase pyre karati hun 10) Arabic : Ana Behibak 11) Iranian : Man doosat daram 12) Japanese : Kimi o ai shiteru 13) Yugoslavian : Ya te volim 14) Korean : Nanun tangshinul sarang hamnida 15) Russian : Ya vas liubliu 16) Romanian : Te iu besc 17) Vietnamese : Em ye^u anh 1 Ukrainian : Ja tebe koKHAju 19) Tunisian : Ha eh bak 20) Syrian/lebanese : Bhebbek 21) Swiss-German : Ch'ha di ga"rn 22) Swedish : Jag a"Iskar dig 23) Africans : Ek het jou liefe 24) Bavarian : I mog di narrisch gern 25) Albanian : Te dua 26) Czech : Miluji te

 

Adverbs           قید ها

An adverb is a word that tells us more about a verb. An adverb "qualifies" or "modifies" a verb (The man ran quickly). But adverbs can also modify adjectives (Tara is really beautiful), or even other adverbs (It works very well).


Many different kinds of word are called adverbs. We can usually recognise an adverb by its:

  1. Function (Job)
  2. Form
  3. Position

1. Function

The principal job of an adverb is to modify (give more information about) verbs, adjectives and other adverbs. In the following examples, the adverb is in bold and the word that it modifies is in italics.

  • Modify a verb:
    - John speaks loudly. (How does John speak?)
    - Mary lives locally. (Where does Mary live?)
    - She never smokes. (When does she smoke?)
     
  • Modify an adjective:
    - He is really handsome.
     
  • Modify another adverb:
    - She drives incredibly slowly.

But adverbs have other functions, too. They can:

  • Modify a whole sentence:
    - Obviously, I can't know everything.
     
  • Modify a prepositional phrase:
    - It's immediately inside the door.

2. Form

Many adverbs end in -ly. We form such adverbs by adding -ly to the adjective. Here are some examples:

  • quickly, softly, strongly, honestly, interestingly

But not all words that end in -ly are adverbs. "Friendly", for example, is an adjective.

Some adverbs have no particular form, for example:

  • well, fast, very, never, always, often, still

3. Position

Adverbs have three main positions in the sentence:

  • Front (before the subject):
    - Now we will study adverbs.
     
  • Middle (between the subject and the main verb):
    - We often study adverbs.
     
  • End (after the verb or object):
    - We study adverbs carefully